Je vraag betreft:
Ja, we leveren stroom en gas in heel Nederland.
Onze stroom is opgewekt door de zon of wind uit Europese bronnen. De exacte oorsprong vermelden we op je jaarnota, onze website of je persoonlijke pagina myMega. De persoonlijke pagina myMega is momenteel nog in ontwikkeling. Heb je hier vragen over? Neem dan contact op met de .
Raadpleeg onze producten hier. Je kunt kiezen voor een contract met een variabele of vaste energieprijs voor. Al onze prijzen zijn niet alleen vandaag goedkoper, maar ook op lange termijn.
Klant worden bij Mega?
Dat is een fluitje van een cent! Het kost je slechts 5 minuten. Bereken eenvoudig je maandbedrag en kies je contract. Om je aanmelding af te ronden, vragen we je om je persoonlijke gegevens, je adresgegevens en je rekeningnummer voor de automatische incasso in te vullen. Wens je via overschrijving te betalen? Neem dan contact op met onze .
Wanneer je aanmelding is voltooid, gaan we die controleren. Hierna ontvang je de bevestiging via e-mail.
We controleren je aanmelding. Hebben we nog informatie nodig? Dan sturen we je een e-mail om de nodige informatie op te vragen.
Krijgen we geen antwoord? Dan kunnen we je aanmelding niet afhandelen.
Zodra we alle informatie hebben, verwerken we je aanmelding en sturen we je het contract toe. Je contract bij je vorige energieleverancier zeggen we voor je op.
Vlak voor de overstap brengen we jouw eerste termijnbedrag in rekening. Op de dag dat jouw contract start, lezen we je meterstanden automatisch uit. Heb je geen slimme meter? Dan sturen we je een mail om je eraan te herinneren om de meterstanden aan ons door te geven.
Betreft het een verhuizing? Dan kan je meer informatie vinden onder het kopje 'Verhuizen'.
Als je een slimme meter hebt, lezen we je meterstanden automatisch uit. In dat geval hoef je dus niets doen!
Heb je geen slimme meter? Dan sturen we een e-mail om de meterstanden door te geven. We vragen dit binnen 7 dagen na de startdatum van jouw contract te doen. Doe je dit niet? Dan worden je meterstanden voor je geschat.
Mega regelt het! Jij hoeft dus geen contact opnemen met je oude leverancier. Als je van leverancier verandert, brengen wij hem op de hoogte. Na de overstap zal je automatisch een eindnota ontvangen van je oude leverancier.
Let wel, zit je midden in je verhuizing en wordt Mega voor het eerst je energieleverancier op je nieuwe adres? Dan dien je zelf je huidige energieleverancier voor je oude woning op te zeggen.
Het kan zijn dat je vorige leverancier je een opzegvergoeding in rekening brengt.
Dit is afhankelijk van de contractvoorwaarden. De hoogte van een opzegvergoeding is gebonden aan regels, meer uitleg over die regels en de maximale opzegvergoedingen vind je hier.
De prijs die je betaalt voor je energieverbruik kan vast of variabel zijn. Je kiest zelf wat je voorkeur heeft.
Bij een variabel tarief wijzigt de prijs elk half jaar, gebaseerd op de ontwikkelingen in de energiemarkt. Zo kan de prijs stijgen, of dalen. We brengen je natuurlijk vóór de wijziging hiervan op de hoogte. Een variabel contract kan interessant zijn als je denkt dat de prijzen binnenkort zullen dalen. Je kan bovendien op elk moment overschakelen naar een vast contract.
Let wel, jij (en wij) hebben geen invloed op de hoogte van de energiebelasting en de netbeheerkosten. Die veranderen elk jaar en worden bepaald door de overheid en jouw netbeheerder.
We hebben de actievoorwaarden meegezonden met je contract via e-mail.
Binnenkort kun je deze ook vinden in je myMega. De persoonlijke pagina myMega is momenteel nog in ontwikkeling. Heb je hier vragen over? Neem dan contact op met de .
Na je aanmelding sturen we je via e-mail je contract, tarievenoverzicht en voorwaarden.
Heb je een vraag over je contract? Neem dan contact op met de .
Binnenkort kan je de contracten ook raadplegen op jouw persoonlijke myMega pagina, deze functie is momenteel nog in ontwikkeling.
Vanaf de dag dat je de aanmeldbevestiging hebt ontvangen, heb je 14 kalenderdagen de tijd om je contract kosteloos te annuleren. Neem hiervoor contact op met de .
Als je een contract hebt met vaste looptijd en je dit voor de einddatum opzegt, zullen we een opzegvergoeding in rekening brengen. Dit is de wettelijke opzegvergoeding die is vastgesteld. De hoogte van de opzegvergoeding is in overeenstemming met de Richtsnoeren Redelijke Opzegvergoedingen Vergunninghouders 2011 van de Autoriteit Consument & Markt.
Het bedrag per aansluiting hangt af van de resterende looptijd van je contract op het moment dat je het opzegt:Resterende looptijd | Opzegvergoeding per aansluiting |
---|---|
< 1 jaar | € 50 |
< 1,5 jaar | € 50 |
1,5 jaar tot 2 jaar | € 75 |
2 tot 2,5 jaar | € 100 |
meer dan 2,5 jaar | € 125 |
Je kunt jouw contactgegevens aanpassen door contact op te nemen met de .
Binnenkort kan je dit zelf aanpassen in jouw persoonlijke myMega omgeving. Die functie is momenteel in ontwikkeling.
Je kunt jouw rekeningnummer aanpassen door contact op te nemen met de .
Binnenkort kan je dit zelf aanpassen in jouw persoonlijke myMega omgeving. Die functie is momenteel in ontwikkeling.
De persoonlijke pagina myMega is momenteel nog in ontwikkeling. Binnenkort krijg je hier toegang toe.
myMega is je persoonlijke pagina. Je hebt er als Mega-klant toegang tot heel wat nuttige informatie. Als je bovendien een vraag hebt, kan je er misschien zelf het antwoord vinden. Zo kan je er:
Je kunt je online makkelijk aanmelden. Bij de stap "leveringsadres" vul je in dat je gaat verhuizen en vul je je verhuisdatum in. Dan gaan wij met je aanmelding aan de slag.
Verhuis je naar een nieuwe woning en wens je jouw Mega contract mee te nemen, dan hebben we van jou de volgende gegevens nodig:
Je wil natuurlijk alleen betalen voor de energie die je verbruikt. Daarom hebben we de meterstanden nodig van je oude en je nieuwe woning.
Als je een slimme meter hebt hoef je jouw meterstanden niet door te sturen. Wij lezen die automatisch uit op de datum van sleuteloverdracht. Heb je nog geen slimme meter? Dan sturen we je enkele dagen voor de verhuisdatum een herinnering om je meterstand aan ons door te geven. In de weken daarna ontvang je ook nog een eindnota van ons voor je oude adres.
Je kunt dit doorgeven via ons .
Wens je het termijnbedrag aan te passen, dan kan je contact opnemen met de .
Wil je het termijnbedrag verlagen met meer dan 20%, dan vragen we een document waarmee je je verbruik kan aantonen. Dit kan bv. het installatiebewijs zijn van de zonnepanelen of een jaarnota van je vorige leverancier.
Binnenkort kan je het termijnbedrag heel makkelijk zelf aanpassen op de online klantenzone myMega, Deze toepassing is momenteel in ontwikkeling.
Op het moment dat je jouw factuurdatum wil wijzigen, neem je het best contact op met de . We bespreken dan samen de mogelijkheden.
Elk jaar ontvang je een jaarnota. We sturen die altijd nadat je verbruiksjaar voorbij is.
Stel dat je contract bij Mega begon in juli dit jaar, dan ontvang je volgend jaar rond juli je jaarnota.
In die nota verrekenen we je verbruik van het afgelopen jaar met de in rekening gebrachte termijnbedragen.
Om je jaarnota te kunnen opmaken hebben we dus je meterstanden nodig. We ontvangen die automatisch via een slimme meter. Heb je nog geen slimme meter? Dan sturen we je een e-mail zodat je de standen kan doorgeven.
Je krijgt een eindnota als je verhuist, overstapt naar een andere energieleverancier of als je (een van) onze energieproducten niet meer gebruikt.
We berekenen dan je verbruik tussen de laatste meteropname en de einddatum van je contract. Dit verrekenen we met alle betaalde termijnbedragen. Je eindnota ontvang je uiterlijk binnen de 6 weken na de laatste dag van levering.
We maken een termijnnota op om je verbruik voor een bepaalde maand te dekken. Die brengen we dan in mindering op je jaarnota als er aan één voorwaarde voldaan is: de periode van je jaarnota moet meer dan de helft van de periode van je termijnnota bevatten. We leggen dit even uit aan de hand van een voorbeeld.
Stel dat 10 april de einddatum is van de periode van je jaarnota. In dit geval verrekenen we het termijnbedrag van april niet in je jaarnota. De helft van de maand april is 15 dagen, terwijl de periode van de nota maar tot 10 april gaat. Dit termijnbedrag zullen we dan in mindering brengen op de volgende jaar- of eindnota.
Ja, we verrekenen dit automatisch. Het resterende bedrag betalen we dan terug.
Betaal je je nota's via een handmatige betaling?
Dan hebben we je rekeningnummer nodig om de creditnota uit te kunnen betalen. Je dient zelf je maandelijkse termijnbedrag te voldoen. We vragen je dan ook om je rekeningnummer nogmaals door te geven via de .
Als je een slimme meter hebt hoef je je meterstanden niet doorgeven aan ons. We lezen ze dan automatisch uit. Het is wel mogelijk dat we ze (bv. door een technisch probleem) niet kunnen uitlezen. Als dit het geval is sturen we je een e-mail zodat je de standen toch kan doorsturen.
Heb je geen slimme meter? Dan krijg je van ons een email met het verzoek je meterstanden door te geven als dat nodig is.
We vragen je om de meterstanden binnen 7 dagen na de verzending van de e-mail door te sturen.
Het is belangrijk dat wij de juiste meterstanden ontvangen. Zo kunnen wij een correcte nota opmaken.
Als we de standen niet ontvangen, moeten we ze voor je berekenen. Dit leidt vaak tot heel wat gedoe, denk maar aan extra kosten en de aanpassing van je nota's als de meterstanden niet juist zijn berekenend. Daarom brengen wij € 10 in rekening voor elke aansluiting waarvoor we geschatte standen moeten gebruiken voor de opmaak van je jaar- of eindnota.
Het makkelijkste is om je nota's via een automatische incasso te betalen. Zo heb je hier geen omkijken naar.
Mocht je hier geen gebruik van willen maken, dan dien je de nota's handmatig te betalen. Hiervoor brengen we € 3 per nota voor in rekening. Je kunt de betaalwijze aanpassen door contact op te nemen met de .
Binnenkort kan je dit zelf aanpassen in jouw persoonlijke myMega omgeving. Die functie is momenteel in ontwikkeling.
Dit vindt altijd plaats 5 dagen nadat je je nota hebt ontvangen. De incasso van je termijnbedrag vindt dus in de regel op de 1e van de verbruiksmaand plaats.
Wij doen geen tweede incassopoging. We vragen je in dit geval om het bedrag over te schrijven op onze rekening. Je kan alle betalingsgegevens vinden op de nota zelf (bv. ons rekeningnummer, mededeling, ...). De uiterste betaaldatum van de nota is altijd 14 dagen na de notadatum. Die datum kan je rechtsboven terugvinden op de nota.
Dit zijn onze bankgegevens:
Mega Energie BV
IBAN-nummer: NL13INGB0674539532
Vergeet ook zeker niet om steeds je klantnummer op te geven als mededeling.
Neem zo snel mogelijk contact met ons op zodat we hierover afspraken kunnen maken.
Let op: het is alleen mogelijk om een betalingsregeling op te stellen voor jaar- en eindnota's.
We raden je aan om te bellen naar het Nationaal Storingsnummer op 0800-9009.
Als je voor normaal- en daltarief kiest (mits je meter hiervoor geschikt is), dan betaal je overdag het normaal tarief. Het daltarief voor betaal je dan 's nachts, tijdens het weekend en op feestdagen.
We horen je al denken: "wanneer gaat dit daltarief in?". Dat hangt af van je regio. In Limburg en Noord-Brabant geldt dit op weekdagen van 21.00 tot 07.00, terwijl dit in de andere regio's van 23.00 tot 07.00 is.
Daarvoor moet je een geschikte meter hebben. Zo'n meter registreert dan nauwkeurig hoeveel je verbruikt tijdens de dag- en nachturen. In de regel geldt dat als je een geschikte meter hebt, je automatisch gebruik maakt van het dubbele tarief. Dit kun je terugvinden in je contract.
Wil je toch liever op elk moment van de dag hetzelfde tarief betalen? Neem dan contact met ons op zodat we het enkeltarief voor je aan kunnen zetten.
Je moet je zonnepanelen aanmelden via de energieleveren website.
Op je jaarnota trekken we de hoeveelheid stroom die je opwekte af van de verbruikte hoeveelheid stroom. Dit heet "salderen".
Stel dat je op een jaar tijd 2500 kWh stroom verbruikte en 2000 kWh stroom opwekte, zal je voor 500 kWh moeten betalen.
Als je meer stroom hebt geproduceerd dan je hebt verbruikt, ontvang je een terugleververgoeding.
De stroom die je via je zonnepanelen opwekt, verbruik je eerst zelf. Als je daarna nog opgewekte stroom "over" hebt en je zonnepanelen dus meer energie produceren dan jij verbruikt, lever je die stroom terug aan het net. Daar ontvang je dan een terugleververgoeding voor.
Dit kan je doen via deze website.
Wens je de terugleververgoeding te weten neem dan contact op met de .
Binnenkort kan je dit raadplegen op jouw persoonlijke pagina myMega. Die functie is momenteel in ontwikkeling.
Je vraag betreft:
Je vraag betreft:
Vraag en antwoord
Ja, we leveren stroom en gas in heel Nederland.
Onze stroom is opgewekt door de zon of wind uit Europese bronnen. De exacte oorsprong vermelden we op je jaarnota, onze website of je persoonlijke pagina myMega. De persoonlijke pagina myMega is momenteel nog in ontwikkeling. Heb je hier vragen over? Neem dan contact op met de .
Raadpleeg onze producten hier. Je kunt kiezen voor een contract met een variabele of vaste energieprijs voor. Al onze prijzen zijn niet alleen vandaag goedkoper, maar ook op lange termijn.
Klant worden bij Mega?
Dat is een fluitje van een cent! Het kost je slechts 5 minuten. Bereken eenvoudig je maandbedrag en kies je contract. Om je aanmelding af te ronden, vragen we je om je persoonlijke gegevens, je adresgegevens en je rekeningnummer voor de automatische incasso in te vullen. Wens je via overschrijving te betalen? Neem dan contact op met onze .
Wanneer je aanmelding is voltooid, gaan we die controleren. Hierna ontvang je de bevestiging via e-mail.
We controleren je aanmelding. Hebben we nog informatie nodig? Dan sturen we je een e-mail om de nodige informatie op te vragen.
Krijgen we geen antwoord? Dan kunnen we je aanmelding niet afhandelen.
Zodra we alle informatie hebben, verwerken we je aanmelding en sturen we je het contract toe. Je contract bij je vorige energieleverancier zeggen we voor je op.
Vlak voor de overstap brengen we jouw eerste termijnbedrag in rekening. Op de dag dat jouw contract start, lezen we je meterstanden automatisch uit. Heb je geen slimme meter? Dan sturen we je een mail om je eraan te herinneren om de meterstanden aan ons door te geven.
Betreft het een verhuizing? Dan kan je meer informatie vinden onder het kopje 'Verhuizen'.
Als je een slimme meter hebt, lezen we je meterstanden automatisch uit. In dat geval hoef je dus niets doen!
Heb je geen slimme meter? Dan sturen we een e-mail om de meterstanden door te geven. We vragen dit binnen 7 dagen na de startdatum van jouw contract te doen. Doe je dit niet? Dan worden je meterstanden voor je geschat.
Mega regelt het! Jij hoeft dus geen contact opnemen met je oude leverancier. Als je van leverancier verandert, brengen wij hem op de hoogte. Na de overstap zal je automatisch een eindnota ontvangen van je oude leverancier.
Let wel, zit je midden in je verhuizing en wordt Mega voor het eerst je energieleverancier op je nieuwe adres? Dan dien je zelf je huidige energieleverancier voor je oude woning op te zeggen.
Het kan zijn dat je vorige leverancier je een opzegvergoeding in rekening brengt.
Dit is afhankelijk van de contractvoorwaarden. De hoogte van een opzegvergoeding is gebonden aan regels, meer uitleg over die regels en de maximale opzegvergoedingen vind je hier.
De prijs die je betaalt voor je energieverbruik kan vast of variabel zijn. Je kiest zelf wat je voorkeur heeft.
Bij een variabel tarief wijzigt de prijs elk half jaar, gebaseerd op de ontwikkelingen in de energiemarkt. Zo kan de prijs stijgen, of dalen. We brengen je natuurlijk vóór de wijziging hiervan op de hoogte. Een variabel contract kan interessant zijn als je denkt dat de prijzen binnenkort zullen dalen. Je kan bovendien op elk moment overschakelen naar een vast contract.
Let wel, jij (en wij) hebben geen invloed op de hoogte van de energiebelasting en de netbeheerkosten. Die veranderen elk jaar en worden bepaald door de overheid en jouw netbeheerder.
We hebben de actievoorwaarden meegezonden met je contract via e-mail.
Binnenkort kun je deze ook vinden in je myMega. De persoonlijke pagina myMega is momenteel nog in ontwikkeling. Heb je hier vragen over? Neem dan contact op met de .
Na je aanmelding sturen we je via e-mail je contract, tarievenoverzicht en voorwaarden.
Heb je een vraag over je contract? Neem dan contact op met de .
Binnenkort kan je de contracten ook raadplegen op jouw persoonlijke myMega pagina, deze functie is momenteel nog in ontwikkeling.
Vanaf de dag dat je de aanmeldbevestiging hebt ontvangen, heb je 14 kalenderdagen de tijd om je contract kosteloos te annuleren. Neem hiervoor contact op met de .
Als je een contract hebt met vaste looptijd en je dit voor de einddatum opzegt, zullen we een opzegvergoeding in rekening brengen. Dit is de wettelijke opzegvergoeding die is vastgesteld. De hoogte van de opzegvergoeding is in overeenstemming met de Richtsnoeren Redelijke Opzegvergoedingen Vergunninghouders 2011 van de Autoriteit Consument & Markt.
Het bedrag per aansluiting hangt af van de resterende looptijd van je contract op het moment dat je het opzegt:Resterende looptijd | Opzegvergoeding per aansluiting |
---|---|
< 1 jaar | € 50 |
< 1,5 jaar | € 50 |
1,5 jaar tot 2 jaar | € 75 |
2 tot 2,5 jaar | € 100 |
meer dan 2,5 jaar | € 125 |
Je kunt jouw contactgegevens aanpassen door contact op te nemen met de .
Binnenkort kan je dit zelf aanpassen in jouw persoonlijke myMega omgeving. Die functie is momenteel in ontwikkeling.
Je kunt jouw rekeningnummer aanpassen door contact op te nemen met de .
Binnenkort kan je dit zelf aanpassen in jouw persoonlijke myMega omgeving. Die functie is momenteel in ontwikkeling.
De persoonlijke pagina myMega is momenteel nog in ontwikkeling. Binnenkort krijg je hier toegang toe.
myMega is je persoonlijke pagina. Je hebt er als Mega-klant toegang tot heel wat nuttige informatie. Als je bovendien een vraag hebt, kan je er misschien zelf het antwoord vinden. Zo kan je er:
Je kunt je online makkelijk aanmelden. Bij de stap "leveringsadres" vul je in dat je gaat verhuizen en vul je je verhuisdatum in. Dan gaan wij met je aanmelding aan de slag.
Verhuis je naar een nieuwe woning en wens je jouw Mega contract mee te nemen, dan hebben we van jou de volgende gegevens nodig:
Je wil natuurlijk alleen betalen voor de energie die je verbruikt. Daarom hebben we de meterstanden nodig van je oude en je nieuwe woning.
Als je een slimme meter hebt hoef je jouw meterstanden niet door te sturen. Wij lezen die automatisch uit op de datum van sleuteloverdracht. Heb je nog geen slimme meter? Dan sturen we je enkele dagen voor de verhuisdatum een herinnering om je meterstand aan ons door te geven. In de weken daarna ontvang je ook nog een eindnota van ons voor je oude adres.
Je kunt dit doorgeven via ons .
Wens je het termijnbedrag aan te passen, dan kan je contact opnemen met de .
Wil je het termijnbedrag verlagen met meer dan 20%, dan vragen we een document waarmee je je verbruik kan aantonen. Dit kan bv. het installatiebewijs zijn van de zonnepanelen of een jaarnota van je vorige leverancier.
Binnenkort kan je het termijnbedrag heel makkelijk zelf aanpassen op de online klantenzone myMega, Deze toepassing is momenteel in ontwikkeling.
Op het moment dat je jouw factuurdatum wil wijzigen, neem je het best contact op met de . We bespreken dan samen de mogelijkheden.
Elk jaar ontvang je een jaarnota. We sturen die altijd nadat je verbruiksjaar voorbij is.
Stel dat je contract bij Mega begon in juli dit jaar, dan ontvang je volgend jaar rond juli je jaarnota.
In die nota verrekenen we je verbruik van het afgelopen jaar met de in rekening gebrachte termijnbedragen.
Om je jaarnota te kunnen opmaken hebben we dus je meterstanden nodig. We ontvangen die automatisch via een slimme meter. Heb je nog geen slimme meter? Dan sturen we je een e-mail zodat je de standen kan doorgeven.
Je krijgt een eindnota als je verhuist, overstapt naar een andere energieleverancier of als je (een van) onze energieproducten niet meer gebruikt.
We berekenen dan je verbruik tussen de laatste meteropname en de einddatum van je contract. Dit verrekenen we met alle betaalde termijnbedragen. Je eindnota ontvang je uiterlijk binnen de 6 weken na de laatste dag van levering.
We maken een termijnnota op om je verbruik voor een bepaalde maand te dekken. Die brengen we dan in mindering op je jaarnota als er aan één voorwaarde voldaan is: de periode van je jaarnota moet meer dan de helft van de periode van je termijnnota bevatten. We leggen dit even uit aan de hand van een voorbeeld.
Stel dat 10 april de einddatum is van de periode van je jaarnota. In dit geval verrekenen we het termijnbedrag van april niet in je jaarnota. De helft van de maand april is 15 dagen, terwijl de periode van de nota maar tot 10 april gaat. Dit termijnbedrag zullen we dan in mindering brengen op de volgende jaar- of eindnota.
Ja, we verrekenen dit automatisch. Het resterende bedrag betalen we dan terug.
Betaal je je nota's via een handmatige betaling?
Dan hebben we je rekeningnummer nodig om de creditnota uit te kunnen betalen. Je dient zelf je maandelijkse termijnbedrag te voldoen. We vragen je dan ook om je rekeningnummer nogmaals door te geven via de .
Als je een slimme meter hebt hoef je je meterstanden niet doorgeven aan ons. We lezen ze dan automatisch uit. Het is wel mogelijk dat we ze (bv. door een technisch probleem) niet kunnen uitlezen. Als dit het geval is sturen we je een e-mail zodat je de standen toch kan doorsturen.
Heb je geen slimme meter? Dan krijg je van ons een email met het verzoek je meterstanden door te geven als dat nodig is.
We vragen je om de meterstanden binnen 7 dagen na de verzending van de e-mail door te sturen.
Het is belangrijk dat wij de juiste meterstanden ontvangen. Zo kunnen wij een correcte nota opmaken.
Als we de standen niet ontvangen, moeten we ze voor je berekenen. Dit leidt vaak tot heel wat gedoe, denk maar aan extra kosten en de aanpassing van je nota's als de meterstanden niet juist zijn berekenend. Daarom brengen wij € 10 in rekening voor elke aansluiting waarvoor we geschatte standen moeten gebruiken voor de opmaak van je jaar- of eindnota.
Het makkelijkste is om je nota's via een automatische incasso te betalen. Zo heb je hier geen omkijken naar.
Mocht je hier geen gebruik van willen maken, dan dien je de nota's handmatig te betalen. Hiervoor brengen we € 3 per nota voor in rekening. Je kunt de betaalwijze aanpassen door contact op te nemen met de .
Binnenkort kan je dit zelf aanpassen in jouw persoonlijke myMega omgeving. Die functie is momenteel in ontwikkeling.
Dit vindt altijd plaats 5 dagen nadat je je nota hebt ontvangen. De incasso van je termijnbedrag vindt dus in de regel op de 1e van de verbruiksmaand plaats.
Wij doen geen tweede incassopoging. We vragen je in dit geval om het bedrag over te schrijven op onze rekening. Je kan alle betalingsgegevens vinden op de nota zelf (bv. ons rekeningnummer, mededeling, ...). De uiterste betaaldatum van de nota is altijd 14 dagen na de notadatum. Die datum kan je rechtsboven terugvinden op de nota.
Dit zijn onze bankgegevens:
Mega Energie BV
IBAN-nummer: NL13INGB0674539532
Vergeet ook zeker niet om steeds je klantnummer op te geven als mededeling.
Neem zo snel mogelijk contact met ons op zodat we hierover afspraken kunnen maken.
Let op: het is alleen mogelijk om een betalingsregeling op te stellen voor jaar- en eindnota's.
We raden je aan om te bellen naar het Nationaal Storingsnummer op 0800-9009.
Als je voor normaal- en daltarief kiest (mits je meter hiervoor geschikt is), dan betaal je overdag het normaal tarief. Het daltarief voor betaal je dan 's nachts, tijdens het weekend en op feestdagen.
We horen je al denken: "wanneer gaat dit daltarief in?". Dat hangt af van je regio. In Limburg en Noord-Brabant geldt dit op weekdagen van 21.00 tot 07.00, terwijl dit in de andere regio's van 23.00 tot 07.00 is.
Daarvoor moet je een geschikte meter hebben. Zo'n meter registreert dan nauwkeurig hoeveel je verbruikt tijdens de dag- en nachturen. In de regel geldt dat als je een geschikte meter hebt, je automatisch gebruik maakt van het dubbele tarief. Dit kun je terugvinden in je contract.
Wil je toch liever op elk moment van de dag hetzelfde tarief betalen? Neem dan contact met ons op zodat we het enkeltarief voor je aan kunnen zetten.
Kom dat hier te weten!
Je moet je zonnepanelen aanmelden via de energieleveren website.
Op je jaarnota trekken we de hoeveelheid stroom die je opwekte af van de verbruikte hoeveelheid stroom. Dit heet "salderen".
Stel dat je op een jaar tijd 2500 kWh stroom verbruikte en 2000 kWh stroom opwekte, zal je voor 500 kWh moeten betalen.
Als je meer stroom hebt geproduceerd dan je hebt verbruikt, ontvang je een terugleververgoeding.
De stroom die je via je zonnepanelen opwekt, verbruik je eerst zelf. Als je daarna nog opgewekte stroom "over" hebt en je zonnepanelen dus meer energie produceren dan jij verbruikt, lever je die stroom terug aan het net. Daar ontvang je dan een terugleververgoeding voor.
Dit kan je doen via deze website.
Wens je de terugleververgoeding te weten neem dan contact op met de .
Binnenkort kan je dit raadplegen op jouw persoonlijke pagina myMega. Die functie is momenteel in ontwikkeling.
Mega gebruikt cookies om de werking van al hun websites te garanderen en uw surfervaring te optimaliseren. Een cookie is een klein computerbestand dat we op uw computer, smartphone of tablet plaatsen wanneer u op het internet surft. Een cookie is geen identificatiemiddel. We gebruiken het voor statistische en reclamedoeleinden.
Ze zijn essentieel voor de goede werking van onze website en een optimale navigatie. Daarom kan u ze niet uitschakelen. Ze maken het mogelijk om te navigeren tussen de secties van onze website, u te registreren, verbinding te maken met uw klantenzone, etc. Deze cookies verzamelen geen informatie over u die voor marketingdoeleinden kan worden gebruikt.