Veelgestelde vragen

Overlijden

Overlijden

Allereerst: gecondoleerd met het verlies van je naaste. We wensen je veel sterkte in deze moeilijke tijd. 

Als iemand overlijdt, moeten er vaak contracten worden opgezegd of overgezet op een andere naam. Zaken als internet, telefonie en het energiecontract. Met dat laatste helpen we je graag. 

Je kunt het overlijden melden via onze klantenservice. 

E-mail: klanten@mega.nl

Telefoon: 010 880 00 88 (bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur)

Vergeet niet een kopie van de overlijdensakte mee te sturen. Dan zorgen wij ervoor dat het contract kosteloos wordt stopgezet. Of overgezet op de naam van een andere bewoner op hetzelfde adres.

  1. De partner blijft in de woning wonen

Blijft de partner van de overledene in het huis wonen? Dan kan het contract op diens naam worden gezet. Dit kan meestal snel geregeld worden als er sprake was van een huwelijk of geregistreerd partnerschap.

Woonde de partner samen zonder officiële registratie? Dan is het vaak nodig om dit contract te stoppen en een nieuw contract af te sluiten.

  1. Een kind of ander familielid gaat in het huis wonen

Gaat een kind of ander familielid in de woning wonen? Dan is het verstandig om het bestaande contract stop te zetten. De nieuwe bewoner kan vervolgens zelf een nieuw contract afsluiten.

  1. De woning wordt verkocht

Wordt de woning verkocht? Dan kan het contract tijdelijk op naam van een erfgenaam worden gezet. Staat het huis leeg? Dan kun je het termijnbedrag aanpassen naar een leegstandstarief:

  • Elektriciteit: €10
  • Gas: €10

Heb je een vraag?

We helpen je graag verder.

Cookie voorkeuren