Veelgestelde vragen

MijnMega / Mega app

Toegang tot myMega

Ga naar mijn.mega.nl of klik rechtsboven op ‘Inloggen myMega’. 

Zodra je energiecontract bij Mega is aangevraagd. We sturen je een e-mail om je myMega account aan te maken

Klik op ‘wachtwoord vergeten’ op mijn.mega.nl. Dan sturen we je een e-mail om een nieuw wachtwoord in te stellen. 

In jouw myMega kun je snel en gemakkelijk dingen zelf regelen. 

  • Bekijk en download je rekeningen
  • Pas je gegevens aan
  • Check je verbruik 
  • Pas je maandelijkse voorschotbedrag aan

Gegevens aanpassen

Log in op je myMega account en klik rechtsboven op ‘instellingen’ om je gegevens aan te pasen.

Dat kan heel gemakkelijk. In je myMega account klik je bij ‘instellingen’ op ‘financiële informatie’

Zodra je jouw nieuwe betaalgegevens hebt ingevuld, sturen we je een e-mail om je te laten weten dat de aanpassing is gelukt. 

Betaalmethode aanpassen

Dit kan ook bij ‘financiële informatie’ aangepast worden. Je kunt kiezen uit automatische incasso of factuur. Kies je voor factuur? Dan betaal je € 2 per rekening extra.

myMega Functionaliteiten

Dat doe je gemakkelijk via myMega via ‘producten’ > ‘meterstanden’.

Ik heb een slimme meter
Dan hoef je niets door te geven. Mega leest automatisch de meterstanden uit. 

Ik heb een conventionele meter
Dan vragen wij de meterstanden op in deze situaties:

  • Bij de start van je energiecontract
  • Voor je jaarrekening
  • Bij een tarief aanpassing
  • Als je gaat verhuizen

Log in op myMega en ga naar ‘facturatie’, klik op ‘verander mijn termijnbedrag’. 

Gebruik de schuifbalk om het bedrag aan te passen. Je krijgt van ons een persoonlijk advies op basis van je eerdere verbruik. Zodat je verrassingen voorkomt op je jaarrekening. 

Wil je toch afwijken van het advies? Neem dan contact op met de klantenservice, we helpen je graag verder. 

Log in op myMega en klik op ‘facturen’.

Om een rekening te downloaden klik je op het PDF-icoon naast de rekening.

Meld je verhuizing gemakkelijk aan via myMega bij ‘producten > verhuizen’. 

Je hoeft alleen maar je nieuwe adres in te vullen, wij regelen de rest. 

Let op: geef je verhuizing minimaal 3 dagen vóór de sleuteloverdracht aan ons door. Eerder mag ook. 

Heb je tijdelijk energie nodig op twee adressen? Geen probleem, de levering mag maximaal een maand duren.

Bij ‘facturen’ op je myMega vind je de status van jouw betalingen. 

Maak jij maandelijks je voorschotbedrag over aan Mega? Houd dan rekening met een verwerkingstijd van maximaal 3 werkdagen.

Bij ‘facturen’ op je myMega vind je de status van jouw betalingen. 

Maak jij maandelijks je voorschotbedrag over aan Mega? Houd dan rekening met een verwerkingstijd van maximaal 3 werkdagen.

Absoluut! Als je een slimme meter hebt krijg je via myMega inzicht in je energieverbruik. Je kunt dagelijks, maandelijks en jaarlijkse inzicht krijgen in je verbruik. 

Dit zie je allemaal in myMega:

  • Je verbruik in kWh
  • Indicatieve kosten incl. belastingen 

De precieze kosten vind je op je jaarrekening. 

Wil je nog meer inzicht? Dat kan als je toestemming geeft voor het uitlezen van je p4-intervalstanden. Dan kun je per 15 minuten je verbruik bekijken. Ideaal voor het tot in de detail monitoren van verbruik. 

Let op: terugleverkosten en saldering zie je niet in het overzicht. De daadwerkelijke kosten zie je op je jaarrekening. 

Ja, Mega helpt je bij het kiezen van een goed voorschotbedrag. Dat doen we elke maand. En dit advies is gebaseerd op:

  • Je meest recente energieverbruik
  • De actuele vaste of variabele tarieven 

Zo betaal je nooit teveel en voorkom je verrassingen bij de jaarrekening. 

Heb je een vast contract? Dan kun je in je myMega zelf je opzegvergoeding berekenen. 

Zo werkt het via myMega:

  1. Log in op je account
  2. Ga naar ‘producten’
  3. Klik op ‘opzeggen’ bij de aansluiting die je wilt stopzetten
  4. Vul de einddatum in 
  5. Klik op ‘berekenen’

Je ziet dan direct hoe de opzegvergoeding is berekend. De schatting van het bedrag per aansluiting vind je in het blauwe kader onderin. 

Dit is een schatting op basis van de dag waarop je jouw contract stopzet. Maar op het moment van berekenen weten we nog niet 100% zeker hoeveel energie je verbruikt tot die stopdatum. De definitieve opzegboete zal daarom op je eindrekening staan. 

Heb je hier vragen over? Neem dan contact op met een energiespecialist

Heb je een vraag?

We helpen je graag verder.

Cookie voorkeuren