Aanmelden Mega
We controleren je gegevens. Als er iets ontbreekt, sturen we je een mailtje. Daar moet je wel op reageren, anders kunnen we je aanmelding niet afmaken.
Alles compleet? Dan verwerken we je aanmelding en krijg je jouw nieuwe zakelijke energiecontract per e-mail opgestuurd.
Stap je over van een andere leverancier?
Dan zeggen wij voor jou je huidige contract op. Let wel op: Mega kan niet zien of je een opzegboete moet betalen. Check dit eerst bij je huidige leverancier.
Vlak voor je overstap wordt het eerste voorschotbedrag afgeschreven. Op de dag dat jouw nieuwe energiecontract start lezen we de meterstanden uit.
Geen slimme meter?
Helaas kun je dan geen klant worden van Mega Zakelijk Je ontvangt dan een bericht dat je aanmelding niet doorgaat.
Ga je verhuizen?
Geef je verhuizing aan ons door. Mega Zakelijk verhuist gewoon met je mee.
Ik heb een slimme meter
Dan hoef je niks te doen. Mega leest jouw meterstanden automatisch uit.
Ik heb geen slimme meter
Helaas kun je dan geen klant worden van Mega Zakelijk.
Nee hoor, jij hoeft niets te doen. Wij zeggen jouw oude leverancier voor je op. Daarna stuurt je oude leverancier de jaarrekening op. Check wel altijd even bij je huidige leverancier of je geen opzegboete moet betalen. Dit kan Mega niet controleren voor je.
Ga je verhuizen?
Zeg dan zelf het contract met je huidige leverancier op.
Dat hangt af van je huidige energiecontract.
Vraag aan je huidige leverancier of je een opzegboete moet betalen. Soms zegt de leverancier dat je een opzegboete moet betalen, maar zodra je inlogt op de portal zie je dat de opzegboete € 0 is.
Dat hangt af van waar in Nederland je woont. Kijk hier om te zien wie jouw netbeheerder is.
Aanbod Mega
Ja. Waar je bedrijf ook is gevestigd in Nederland; Mega levert stroom en gas bij jou op de zaak.
Onze stroom is groen en bestaat uit Europese zon-, wind- en biomassa-energie. Wil je de precieze herkomst van jouw stroom weten? Kijk dan op het stroometiket.
Wil je meer weten? Neem dan contact met ons op.
Mega Zakelijk heeft vaste en variabele contracten. Tijdens het bespreken van je wensen kijken we welk contract het beste bij je past.
Bij een vast contract staan je leveringstarieven vast voor één, twee of drie jaar. Bij een variabel contract kunnen de tarieven elke maand wijzigen, afhankelijk van de marktwerking.
Wij staan voor je klaar om product te kiezen dat het beste bij jouw organisatie én situatie past.
Tarieven
Jij bepaalt zelf of je een vast of variabel tarief wilt. Kies je voor een vast tarief? Dan blijft de prijs per kWh en m3 gelijk zolang als je contract loopt. Zo weet je precies waar je aan toe bent.
Bij een variabel tarief kan de prijs elke maand veranderen. De prijzen zijn afhankelijk van de energiemarkt. We laten het je altijd op tijd weten als je tarief verandert. Denk je dat de prijzen gaan dalen? Dan kan een variabel contract interessant zijn.
Met een variabel contract kun je op elk moment overstappen naar een vast tarief.
Let op: de energiebelasting en netbeheerkosten worden elk jaar door de overheid en je netbeheerder bepaald. Deze staan los van jouw energiecontract en veranderen elk jaar. Dit geldt ook voor een vast tarief.
De actievoorwaarden ontvang je samen met je energiecontract per e-mail. Je vindt ze ook op bij de voorwaarden. Heb je vragen hierover? Neem contact op met een energiespecialist.
Opzeggen contract
Ja dat kan. Je hebt 14 kalenderdagen bedenktijd. De bedenktermijn gaat in op de datum dat je de aanmeldbevestiging van Mega hebt ontvangen. Binnen deze termijn mag je jouw contract kosteloos stopzetten. Neem contact op met een energiespecialist.
Heb je een vast contract en zeg je dit op vóór de einddatum? Dan moet je een opzegboete betalen. Mega koopt jouw energie vooraf in voor de hele looptijd van jouw energiecontract. En als je eerder stopt, hebben wij energie over. Daarom betaal je een opzegboete.
Neem contact op met een energiespecialist. We helpen je graag verder.
De opzegboete geldt alleen voor vaste contracten. Als je een variabel contract hebt kun je maandelijks opzeggen. De berekening wordt zo gedaan:
– Je contracttarief
– Het tarief van een vergelijkbaar contract (referentietarief)
– Het verbruik dat overblijft tot het einde van je contract
– Administratiekosten à € 100
Formule:
(contracttarief – referentietarief) x restverbruik + administratiekosten = opzegvergoeding
Voorbeeld:
Stel, je jaarverbruik is 25.000 kWh en je stopt het contract na 16.000 kWh. Je contracttarief is € 0,40 per kWh. Het referentietarief is € 0,30 per kWh.
Je restverbruik = 25.000 kWh – 16.000 kWh = 9.000 kWh
€ 0,40 – € 0,30 = € 0,10
9.000 kWh x € 0,10 = € 900 + € 100 = € 1.000 opzegboete
Neem contact op met een energiespecialist. We helpen je graag verder.
Gegevens aanpassen
Log in op myMega om je contactgegevens aan te passen.
Energiemeter
Je kunt het beste bellen naar het Nationaal Storingsnummer op 0800-9009.
Als je voor normaal- en daltarief kiest, en je meter hiervoor geschikt is, betaal je overdag het normale tarief. Het daltarief betaal je ‘s nachts, in het weekend en op feestdagen.
Het daltarief geldt in bijna heel Nederland op weekdagen van 23:00 uur tot 07:00 uur.
In Limburg en Noord-Brabant geldt het daltarief op weekdagen van 21:00 tot 07:00 uur.
Je kunt alleen normaal- en dalstroom gebruiken als je meter daarvoor geschikt is. Zo’n meter registreert dan nauwkeurig hoeveel je verbruikt tijdens de normale- en daluren. Als je een slimme meter hebt, maak je bijna altijd automatisch gebruik van het dubbele tarief. De precieze tarieven staan in je contract. Deze kun je terugvinden in je myMega.
Liever dag en nacht hetzelfde tarief betalen? Neem contact met ons op, dan zetten we je contract om naar een enkeltarief.
1. Vraag eerst een normale aansluiting aan via www.mijnaansluiting.nl.
2. Je ontvangt meer informatie over je aanvraag en een offerte. Daarna moet je je aanvraag bevestigen.
3. Nadat je dit gedaan hebt, ontvang je een EAN-code van je netbeheerder.
4. Nu kun je je aanmelden bij Mega.
5. Als je netbeheerder je contract met Mega heeft verwerkt, sturen we je een bevestiging per e-mail. Vanaf dat moment kan je contact opnemen met je netbeheerder om je meter te laten plaatsen.
6.Zodra de meter is geplaatst kunnen we je energie leveren.
Onze energiespecialisten staan voor je klaar.
We gebruiken cookies om onze website soepel te laten draaien, en jou de beste ervaring te geven. Klik op ‘Accepteren’ als je dat oké vindt.